DRAFT SURVEY
Obliczenie ilości załadowanego albo wyładowanego ze statku ładunku na podstawie zanurzenia jednostki. Jest to metoda obarczona pewnym błędem – standardowo przyjmuje się go jako 0.5 do 1% w zależności od wielkości statku. Bazuje ona na obliczeniu zmian wyporności w związku ze zmianą zanurzenia.Pomimo pewnego przedziału błędu jak określono powyżej, ta metoda jest metodą uniwersalną dostępną dla każdego statku i każdego portu. Jeżeli więc port nie ma dostępnej nowocześniejszej metody pomiaru ilości załadowanego ładunku, jest to jedyna możliwość pomiarowa, która jest szeroko akceptowana w transporcie morskim.
W związku z trudnością tych obliczeń – wiele pomiarów i skomplikowane obliczenia – tylko najwyższej klasy Marine Surveyors są dopuszczani przez firmę Baltic Control do tych kontroli. Tym gwarantujemy naszym klientów określenie wagi towarów ładowanych z najwyższą możliwą dokładnością i certyfikaty wagowe uznawane w międzynarodowym transporcie morskim.
BUNKER SURVEY
Jest to pomiar ilości paliwa znajdującego się na statku w danym momencie. Pomiary takie wykonuje się najczęściej w dwóch przypadkach:1) dla potwierdzenia prawidłowości pobranego przez statek paliwa (z lądu, barki czy statku bunkrowego)
2) dla określenia ilości paliwa na statku w momencie rozpoczęcia albo zakończenia kontraktu czarterowego
Dodatkowym aspektem takiej kontroli może też być próbobranie paliwa dla określenia jego jakości.
Określone powyżej prace kontrolne w firmie Baltic Control są wykonywane przez doświadczonych Marine Surveyors, którzy są gwarantem najwyższej jakości tych pomiarów.
DAMAGE SURVEY
Nawet w najlepiej zaplanowanych operacjach technicznych, czy transportowych zdarzają się awarie czy wypadki prowadzące do uszkodzeń zarówno towaru, jak i środków transportu. Prawidłowa i rzetelna ekspertyza jest w takich wypadkach niezbędna dla oszacowania strat, jak i przyczyn wypadku czy uszkodzenia.Firma Baltic Control poprzez globalną bazę inżynierów i ekspertów technicznych w wielu dziedzinach jest w stanie wykonać rzetelnie i profesjonalnie taką ekspertyzę praktycznie na całym świecie w bardzo krótkim terminie. Co najważniejsze nasze raporty i certyfikaty dzięki międzynarodowej renomie naszej firmy są wszechstronnie uznawane.
ULLAGE SURVEY
Jest to metoda pomiarowa ilości ładunku płynnego znajdującego się w danym momencie na statku albo zbiorniku lądowym.Metodę tę wszechstronnie używa się w handlu międzynarodowym dla określenia ilości takich ładunków jak ropa naftowa i jej pochodne, jak i innych ładunków płynnych.
Nasi wysokokwalifikowani inspektorzy gwarantują dokładność takich pomiarów i certyfikatów wystawianych na życzenie naszych klientów.
ON & OFF HIRE BUNKER AND CONDITION SURVEY
Zarówno statki, jak i inne mniejsze środki transportowe są regularnie czarterowane na dłuższe czy krótsze okresy albo sprzedawane.Ich stan techniczny, stopień zużycia, jak i ilość paliwa w momencie przekazywania tytułu własności musi w takich wypadkach być bardzo dokładnie sprawdzony i opisany.
Nasi inspektorzy – inżynierowie morscy czy kapitanowie z długoletnim doświadczeniem – gwarantują, że nasze raporty wystawiane po takich kontrolach pozwalają na rzetelne rozliczenia finansowe stron biorących udział w czarterach i uniknięcie sporów.